Students‘ Attitudes Towards the Use of Duolingo Application to Improve Vocabulary: The Case of Travel and Tourism Management Non-Major Students in Ha Long University

Loại tài liệu: Tài liệu số - Luận văn Thạc sĩ / Bộ sưu tập: Ngoại ngữ

Tác giả: Vũ Lê Diệp Anh, GVHD: Nguyễn Thị Thu Hà, GVHD: Trần Ngọc Đức

Nhà xuất bản: Đại học Công nghiệp Hà Nội

Năm xuất bản: 2025

Tải ứng dụng tại các liên kết sau để xem đầy đủ tài liệu.

Tóm tắt nội dung

This dissertation looks into the perception of EFL students regarding the Duolingo language application and how it contributes to improving their vocabulary. It targets L3 students and focuses on the students‘ perceptions of the application from the Department of Travel and Tourism Management in Ha Long University, with the attempt to identify the nature of students‘ attitudes towards Duolingo and the reasons why students opt to use or reject the tool. The study uses Davis' Technology Acceptance Model (TAM, 1989) as the context under which the study is carried out. A combination of both quantitative and qualitative research methods is utilized in this study. An online questionnaire is administered to a sample of 60 students who are active users of Duolingo, obtained through convenience sampling, while a semi-structured interview is administered to five students to obtain more detailed feedback. The analysis is done through the use of Microsoft Copilot which processes all the closed questions from the questionnaire alongside the qualitative content analysis (QCA) which interprets all open-ended questions presented in both interviews and the questionnaires. The results of the study demonstrated that, a majority of the students surveyed maintained a positive attitude to the use of Duolingo due to its effectiveness in vocabulary learning. Essential aspects such as the app‘s availability through an ―anytime, anywhere‖ feature, its user friendliness, and the learners‘ desire to develop their language have contributed to their acceptance of the app. Yet other students cited limitations such as the internet access problems, mundane tasks, and other lack of motivation as reasons for not using it anymore. These findings provide important information on how Duolingo can be enhanced to further cater to the needs of students, especially those in the more specific areas like Travel and Tourism Management.

Ngôn ngữ:vie
Tác giả:Vũ Lê Diệp Anh, GVHD: Nguyễn Thị Thu Hà, GVHD: Trần Ngọc Đức
Thông tin nhan đề:Students‘ Attitudes Towards the Use of Duolingo Application to Improve Vocabulary: The Case of Travel and Tourism Management Non-Major Students in Ha Long University
Nhà xuất bản:Đại học Công nghiệp Hà Nội
Loại hình:Luận văn Thạc sĩ / Bộ sưu tập: Ngoại ngữ
Mô tả vật lý:79tr.
Năm xuất bản:2025

Sử dụng ứng dụng Libol Bookworm quét QRCode này để mượn và đọc tài liệu)

(Lưu ý: Sử dụng ứng dụng Bookworm để xem đầy đủ tài liệu. Bạn đọc có thể tải Bookworm từ App Store hoặc Google play với từ khóa "Libol Bookworm”)