Treacherous Play

Loại tài liệu: Tài liệu số - Tài nguyên giáo dục mở / Bộ sưu tập: Công nghệ thông tin

Tác giả: Carter, Marcus

Nhà xuất bản: The MIT Press

Năm xuất bản: 2021

Tải ứng dụng tại các liên kết sau để xem đầy đủ tài liệu.

Tóm tắt nội dung

Đạo đức và kinh nghiệm của “tracherous play”: khám phá ba trò chơi cho phép lừa dối và phản bội—EVE Online, DayZ và Survivor. Lừa dối và phản bội trong trò chơi thường được coi là không được phép, được thiết kế trong hầu hết các trò chơi nhiều người chơi. Tuy nhiên, có một số trò chơi cho phép lừa dối và phản bội, thậm chí còn được khuyến khích. Trong Treacherous Play, Marcus Carter khám phá đạo đức và kinh nghiệm chơi các trò chơi như vậy, cung cấp các cuộc khám phá chi tiết về ba trò chơi trong đó loại “chơi đen tối” này vừa hợp pháp vừa có lợi: EVE Online, DayZ và loạt phim truyền hình Survivor.

Abstract:

The ethics and experience of “treacherous play”: an exploration of three games that allow deception and betrayal—EVE Online, DayZ, and Survivor. Deception and betrayal in gameplay are generally considered off-limits, designed out of most multiplayer games. There are a few games, however, in which deception and betrayal are allowed, and even encouraged. In Treacherous Play, Marcus Carter explores the ethics and experience of playing such games, offering detailed explorations of three games in which this kind of “dark play” is both lawful and advantageous: EVE Online, DayZ, and the television series Survivor. Examining aspects of games that are often hidden, ignored, or designed away, Carter shows the appeal of playing treacherously. Carter looks at EVE Online's notorious scammers and spies, drawing on his own extensive studies of them, and describes how treacherous play makes EVE successful. Making a distinction between treacherous play and griefing or trolling, he examines the experiences of DayZ players to show how negative experiences can be positive in games, and a core part of their appeal. And he explains how in Survivor's tribal council votes, a player's acts of betrayal can exact a cost. Then, considering these games in terms of their design, he discusses how to design for treacherous play. Carter's account challenges the common assumptions that treacherous play is unethical, antisocial, and engaged in by bad people. He doesn't claim that more games should feature treachery, but that examining this kind of play sheds new light on what play can be.

Ngôn ngữ:eng
Tác giả:Carter, Marcus
Thông tin nhan đề:Treacherous Play
Nhà xuất bản:The MIT Press
Loại hình:Tài nguyên giáo dục mở / Bộ sưu tập: Công nghệ thông tin
Bản quyền:https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Nguồn gốc:https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/84604
Mô tả vật lý:152p.
Năm xuất bản:2021

Sử dụng ứng dụng Libol Bookworm quét QRCode này để mượn và đọc tài liệu)

(Lưu ý: Sử dụng ứng dụng Bookworm để xem đầy đủ tài liệu. Bạn đọc có thể tải Bookworm từ App Store hoặc Google play với từ khóa "Libol Bookworm”)