Principles of micro - economics Frank, Robert H.  

Principles of micro - economics

Loại tài liệu: Tài liệu giấy - SH:Sách, chuyên khảo, tuyển tập

Tác giả: Frank, Robert H.

Nhà xuất bản: Irwin / McGraw - Hill

Năm xuất bản: 2011

Tóm tắt nội dung

Principles of Microeconomics is a textbook that introduces the fundamental concepts of microeconomics, focusing on how individuals and businesses make decisions and how those decisions affect the supply and demand for goods and services in the market. One of the key concepts in microeconomics is the law of supply and demand. The book discusses how prices are determined in competitive markets based on the interaction between the quantity of a good or service supplied and the quantity demanded by consumers. The book introduces the concept of economic welfare, which looks at how the allocation of resources impacts the well-being of individuals in society ike consumer surplus, producer surplus, and the efficiency of markets.

Mã ngôn ngữ:eng
Chỉ số phân loại:338.5
Tác giả:Frank, Robert H Bernanke, Ben S
Thông tin nhan đề:Principles of micro - economics
Xuẩt bản,phát hành:US. Irwin / McGraw - Hill, 2011
Mô tả vật lý:304p.
Từ khóa:Commerce. Market. Microeconomics. Theory
Mật khẩu:

(Yêu cầu có hiệu lực trong vòng 02 ngày kể từ ngày gửi yêu cầu)

TỪ KHÓA