Tìm kiếm nâng cao
Loại tài liệu: Tài liệu giấy - SH:Sách, chuyên khảo, tuyển tập
Tác giả: Hawkins, Roger
Nhà xuất bản: Cambridge University Press
Năm xuất bản: 2019
A comprehensive introduction to how people learn second languages (L2s), this textbook approaches the topic through five problems the L2 learner has to solve: 'breaking into' the L2; associating forms with meanings; learning sentence structure; learning phrasal and sentential meaning; and learning the use of the L2 in context. These problems are linked throughout to the L2 acquisition of lexis, morphology, syntax, semantics, phonetics/phonology and language-use in a reader-friendly way, using key studies to build a comprehensive picture of how L2s are learned. 'In a nutshell' summaries of chapter sections provide helpful signposts to the developing argument, whilst end-of-chapter activities encourage the reader to reflect on the ideas presented, analyse data and think creatively about the problems encountered. The roles of innate knowledge, input, and the age at which learning starts are also considered. This essential textbook will enable students to think objectively about language, and will be an asset to any introductory course on second language acquisition
008 ## 211209s VN a 000 0 vie d
041 ## $aNn
044 ## $aNn
100 ## $aHawkins, Roger
245 ## $aHow Second Languages are Learned: An Introduction
260 ## $aAnh.:$bCambridge University Press,$c2019
300 ## $a328p.
653 ## $aSecond Languages
900 ## 1
911 ## Nguyễn Thị Mai
925 ## G
926 ## 0
927 ## SH:Sách, chuyên khảo, tuyển tập
Tổng số bản: 2
Tổng số bản rỗi: 2 (Phòng Mượn A: 1; Phòng Đọc 3A: 1)
Tổng số đang đặt chỗ: 0
ĐKCB: 020701971; 070703813
(Yêu cầu có hiệu lực trong vòng 02 ngày kể từ ngày gửi yêu cầu)
Second Languages