Strategic management Dess, Gregory G  

Strategic management

Loại tài liệu: Tài liệu giấy - SH:Sách, chuyên khảo, tuyển tập

Tác giả: Dess, Gregory G

Nhà xuất bản:

Năm xuất bản: 2010

Tóm tắt nội dung

Strategic Management provides a comprehensive guide to the theory and practice of strategic management, focusing on how businesses can develop and implement effective strategies to achieve competitive advantage. The book covers a wide range of concepts and tools essential for understanding strategic management in both large and small organizations. The final step in the strategic management process is the evaluation of strategy. The book outlines methods for monitoring performance, assessing the effectiveness of implemented strategies, and making necessary adjustments. This includes the use of balanced scorecards and other evaluation tools to ensure that strategic goals are being met. It covers key topics like environmental and internal analysis, strategy formulation, competitive advantage, and the role of leadership in guiding the organization.

Mã ngôn ngữ:eng
Chỉ số phân loại:658.4
Tác giả:Dess, Gregory G Eisner, Alan B Lumpkin, G.T
Thông tin nhan đề:Strategic management
Xuẩt bản,phát hành:US.: McGraw-Hill/Irwin, 2010
Mô tả vật lý:500p.
Từ khóa:Manager. Strategic Plan
Mật khẩu:

(Yêu cầu có hiệu lực trong vòng 02 ngày kể từ ngày gửi yêu cầu)

TỪ KHÓA